Sunday 14 July 2013

CINA JAJA AL-QURAN...ANCAMAN EVANGELISME DAP TERHADAP ISLAM


Asalkan boleh mengaut keuntungan,cina-cina sanggup mengekploitasi agama penganut lain asalkan matlamat untung tercapai tanpa menghiraukan sensitiviti agama.

Kisah yang berlaku di Plaza Lowyat sangat menguris perasaan apabila ada cina menjaja naskhah Al Quran elektronik tanpa menghiraukan sensitivi orang islam lebih-lebih lagi dalam umat islam menjalani ibadah puasa di bulan ramadhan.

Hanya komen..hanya kecam tanpa tindakan?

Belum pun reda isu penghinaan dua pelacur alvin dan vivian menghina islam dengan menu babi kepada umat Islam yang berpuasa kini timbul pula polimik baru ini.

Ada sumber mendakwa ini bentuk penghinaan sengaja dari cina DAP untuk menjaja Al-Quran-klik dan ada yang mendakwa kumpulan evengelisme cina DAP sedang menjaja ajaran dengan merendah-rendahkan agama penganut orang Islam-klik.

Apa sahaja dakwaan dan polimik yang sedang berlaku ini,pihak yang bertanggungjawab kena buat sesuatu supaya ianya tidak bertambah serius. Mana perginya pemimpin islam yang sepatutnya menghalang bentuk penghinaan agama islam dari terus berlaku.

Jangan biarkan rakyat yang bertindak bersendirian...penghinaan sebegini sangat mencabar emosi dan sensitivi.

Yang pasti 'kafir laknatullah tidak pernah redha dengan Islam selagi kita tidak menurut kehendak mereka'.


No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA