Wednesday 24 July 2013

IDEA TOLOL SIAPA LETAKKAN MURID MAKAN DALAM TANDAS!


Sedih dan bersimpati dimana murid-murid non-muslim dan murid-murid tidak berpuasa ditempatkan di tandas/bilik persalinan untuk makan.

Kisah ini memang hangat diperkatakan sejak semalam, malah idea tolol pihak sekolah dan guru besarnya menimbulkan ketegangan serta dipersoalkan. Kalau ada 1001 macam alasan sekalipun, menempatkan tempat makan untuk murid-murid tidak berpuasa di tempat tidak sepatutnya sudah pasti mengundang kemarahan ibubapa murid terbabit. 

ADC sebagai 'third parties' pun merasa sangat marah kerana memperlakukan murid sekolah tidak berpuasa sebegini.

'Jangankan ibubapa rasa anak mereka dihina,kalaulah ada antara murid berkenaan anak guru sekalipun mereka tetap tidak bersetuju dengan keadaan tersebut'.



3 comments:

  1. kenapalah cikgu-cikgu ini ..murid-murid tu kan budak-budak memang diaorang tak tahu apa2...kesian..

    ReplyDelete
  2. Itu bilik persalinan yg x pernah digunakan sebelah kantin. Tak ada toilet or even w.c pun kat dlm tu. Hati2 menyebarkan gambar. Takut jadi fitnah anda yg tanggung. Pegi la sekolah tu tgk sendiri. Ada 1 lagi bilik persalinan perempuan yg x digunakan. Cuma salahnya sekolah ni, kalau tau nak convert jadi extension kantin pun, robohkan dulu bilik2 persalinan tu. Akhirnya ...jadi mcm nilah.tak pasal2 kena fitnah

    ReplyDelete
  3. Tak tahu cerita sebenar. Senang-senang buat tuduhan. Ibu bapa dan PIBG pun tak bising, kita yang lebih-lebih. Tahniah kepada yang menyebarkan fitnah di hari baik bulan baik ini. Boleh tambah saham dosa. Takkan guru besar dan cikgu-cikgu sekolah tu tah berhati perut sampai nak hina murid-murid macam tu. Ada beribu-ribu kisah yang bermanfaat kepada pembaca, tetapi fitnah dan umpat juga dipilih.

    ReplyDelete

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA