Wednesday 17 December 2014

TANGANI SEGERA 'KEBIADAPAN' LIM GUAN ENG ! @NAJIBRAZAK




Bukan kali pertama Lim Guan Eng meniup api kemarahan rakyat dengan segala bentuk tindakan dan kelakuan biadapnya. Dalam diri Ketua Menteri Pulau Pinang-dia terkenal dengan sikap ultra kiasu yang dipenuhi rasa dendam kasumat  dan perasaan benci terhadap Islam dan Melayu.

Kemuncak dari sikap biadap dan suka menghina, dia sekali lagi cuba mencabar kedudukan agama islam dengan membenarkan kalimah Allah diguna pakai oleh orang bukan islam dengan niat jahat untuk mengelirukan umat islam.

Isu penggunaan kalimah Allah sudahpun reda dan pihak yang membangkitkan perkara ini sudah faham dan mengakui bahawa kalimah Allah adalah hak orang islam ~ mana-mana pihak bukan islam dilarang sama sekali menggunakannya.

Kenapa Lim Guan Eng cuba membangkitkan isu ini sekali lagi ?

ADC berpendapat - Lim Guan Eng cuba mengalih isu melibatkan kepincangan dalaman pakatan rakyat yang semakin goyah akibat perbalahan kerjasama PAS - PKR+DAP supaya mereka cepat2 membetulkan keadaan.

Maka strategi menguris perasaan orang melayu & islam adalah bentuk tindakan paling cepat untuk menutup kelemahan dan kepincangan yang berlaku.


Tangani Segera

Sudah tiba tindakan berat dan hukuman setimpal terhadap Lim Guan Eng dikenakan. Akta Hasutan 1948 yang berperanan melindungi sebarang bentuk penghinaan terhadap agama rasmi negara perlu digunakan keatas Lim Guan Eng.

ADC menyokong kebiadapan Ketua Menteri DAP ini mesti ditamatkan segera. Apabila dia sengaja mencetuskan kemarahan dan kekeliruan tanpa dikenakan apa-apa tindakan seolah-olah kelakuannya itu adalah kebal dari tindakan undang-undang.

Peranan kita sebagai rakyat adalah menyokong supaya kelaku biadap Lim Guan Eng ini perlu ditamatkan segera.

Kepada semua pemimpin - kita desak kerajaan menahan dan mengenakan tindakan kepada Lim Guan Eng bukan kerana dia ahli pembangkang tetapi kerana dia telah menghina agama islam yang dia sendiri tahu dan faham bahawa kalimah Allah hanya terpakai untuk orang islam sahaja.

ADC percaya dengan desakan dan sokongan ramai ini- sudah pasti Menteri Dalam Negeri - DS Zahid Hamidi akan tidak teragak-agak bertindak mengena tindakan undang-undang yang diperuntukan kuasa dibawah akta hasutan terhadap kebiadapan Ketua Menteri DAP ini.

Desak dan beri sokongan sebulat suara !

Tahan dan tamatkan kebiadapan Lim Guan Eng.

Tindakan membiarkan sahaja kebiadapan kelakuannya- mengundang kelemahan dipihak kerajaan dalam menangani pelampau agama !













No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA