Sunday 28 July 2013

'THE NEW VILLAGE' FILEM CINA RASIS & PERKAUMAN YANG HALAL...ALAHAI @Shaberyc !



Tanpa protes...Tanpa provokasi..Tanpa ada pihak membuat bising..

Dan

Tanpa kita sedari ada sebuah filem yang memaparkan tentang semangat patriotisme kaum cina di Malaysia semasa era Tanah Melayu ketika darurat pada tahun 1949 bakal ditayangkan 22 0gos ini, seminggu lebih awal dari penayangan filem Tanda Putera.

Apa yang dimaklumkan, ADC mendapat tahu filem terbitan Astro Shaw memaparkan kisah perjuangan kaum cina ketika itu yang menuntut Kemerdekaan tanpa melibatkan sedikitpun kaum lain terutamanya orang Melayu.

Terbukti filem ini lebih rasis dari Tanda Putra kerana hanya menonjolkan orang cina sebagai perjuang kemerdekaan walaupun ianya berlaku di Tanah Melayu.

Amat malang bagi Menteri RTM lantikan UMNO @ Dato Seri Shabery Cheek dan Kementerian Komunikasi dan Multimedia-nya langsung tidak bertindak seperti mana mereka diam membisu tentang filem Tanda Putra apabila diasak pelbagai pihak dan mengiyakan tuduhan cina DAP yang tidak bertanggungjawab.

Adakah sudah ada 'double standard' pihak Menteri,Kementerian dan Finas jika itu filem perjuang cina mereka perlu diberikan peluang kerana kita 1Malaysia dan harus dijilat punggung 'cinabeng'.

Dan

Lebih menyedihkan filem ini 'dihalalkan'..secara tidak langsung membenarkan pengarah filem Wong Kew Lit mengangkat doktrin komunis sebagai gerakan perjuang kemerdekaan orang cina dan parti komunis era Jepun serta British di Tanah Melayu.

Alahai Shabery Cheek!!




No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA