Tuesday 6 May 2014

ULASAN RINGKAS : HENTIKAN SEGERA NOSTALGIA DAN SUMBANGAN MCA DALAM BN… MCA DAH TAK VALID !


Penarikan diri MCA dari memegang sebarang jawatan dalam kabinet kerajaan dibuat kononya parti mereka perlu distabilkan dahulu dari dalam dan pada pandangan ADC ada aku kesah…!

Keputusan itu dibuat setelah mereka kehilangan besar sokongan orang cina pada pru 13 lalu serta jalan paling baik menolak kekosongan jawatan dalam kabinet.

Ramai yang kata, fenomena tsunami cina adalah antara puncanya, namun ADC merasakan itu hanya alasan tetapi yang betulnya MCA bukan lagi parti yang bersungguh memperjuangkan nasib orang cina.

Dalam erti kata, MCA sudah tidak 'valid' kepada BN.

Dan yang herannya kenapa BN masih nak letakkan calon mereka sebagai 'killer' setiap kali ada PRK walaupun tempat pengundi cina ramai tapi keberangkalian menang sangat tipis.

Apa yang cuba ditonjolkan pemimpin MCA kini tidak ubah memakai topeng semata-semata dan betul-betul mengharapkan ehsan UMNO sahaja dalam banyak perkara.

Maaf cakap pemimpin UMNO perlu hentikan segera mengenang sumbangan serta nostalgia MCA sebagai rakan paling setia dan kukuh dibelakang BN… dulu itu mungkin ya.

Antara punca sebenar kerusi dan sokongan besar masyarakat cina beralih kepada DAP kerana MCA sebenarnya terlalu lemah serta merekalah membuka ruang orang cina termakan hasutan jahat DAP.

Ingatlah bahawa cina tetap cina.

Mereka tidak rugi tetapi melayu tetap akan berpecah tiga dan itulah matlamat mereka.






No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA