Wednesday 13 August 2014

KENAPA DAP KIASU TAKUT SANGAT PAS SOKONG KHALID IBRAHIM !


Sudah menduga bahawa PAS akan mempertahankan Khalid Ibrahim kekal sebagai Menteri Besar Selangor walaupun PAS sudah tahu nasib yang bakal berlaku terhadap diri Khalid Ibrahim.

Alasan PAS yang sangat hipokrit !


Pucuk pimpinan parti PKR sudah pun memecat Khalid Ibrahim sebagai ahli parti berkuatkuasa serta merta kerana gagal akur perintah supaya memberi laluan kepada bini 'Mr. Bontot' untuk menjadi Menteri Besar Selangor yang baru dan ini bermakna Selangor mencipta sejarah dimana Menteri Besarnya diwakili oleh calon bebas.

Berkait dalam hal ini- seteru Pakatan iaitu DAP cina kiasu memang tidak senang bila PAS konsisten mempertahankan Khalid Ibrahim kerana bagi DAP gelaran sebagai abang besar tidak dihormati PAS.

Di tambah empat adun PAS menyokong secara tegak tanpa berselindung membuat DAP memberi kata putus kepada PAS melalui kenyataan keras Lim Kit Siang.

Analisis mengapa DAP cina kiasu takut PAS menyokong Khalid Ibrahim ada banyak penyebab.

ADC akan keluarkan artikel berperingkat secara ringkas nanti supaya kita semua faham kenana abang besar (DAP) takut PAS terus berada dalam barisan exco baru Khalid Ibrahim.

Siapa yang berkuasa dalam ahli majlis tempatan di Selangor sekarang ? jeng jeng jeng.

Tunggu ulasan selanjutnya.


No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA