Monday 17 June 2013

Apa Menteri Komunikasi dan Multimedia Buat Bila Stacy 'Goyang' Berseluar Pendek..


Aku terkejut bila artis seperti Stacy bergoyang berseluar pendek paras T!@#$@ boleh lepas buat persembahan secara live di kaca TV seluruh negara malah satu dunia di Konsert Karpet Blockbuster yang disiar khas di Astro.

Kepada pak Menteri tersebut tolonglah pantau sikit dengan SOP yang sedia ada yang diberi kepada stesen TV dan garis panduan berpakaian untuk artis jika buat persembahan dan bergambar... kalau perlu penambah baik..tolong buat segera agar sensitiviti masyarakat terutamanya orang Islam dipelihara.

Aku sedikit tidak mempertikaikan Stacy malah ada lagunya boleh tahan untuk dendangan halwa telinga aku bila menempuh 'jem' di jalanraya namun sebagai non-muslim Stacy perlu berhati-hati bahawa ramai dikalangan penonton dan perminatnya adalah ber-agama Islam.

Dengan penampilan sedemikian tidak sesuai untuk tatapan umum kalau ketagih juga berpakaian sedemikian bukan untuk tontonan di negara ini dan Stacy sepatutnya tahu sensitiviti dan adab budaya rakyat Malaysia.

Stacy Goyang

Mungkin Menteri pon syok  tengok stacy bergoyang hingga terlupa pemakaian seperti itu adalah dilarang sama sekali.

Patut pon PAS kata..pentadbiran kerajaan kita tak 100% Islam...hanya berpegang kepada nama Islam terpahat sebagai agama rasmi negara.

Kalau Pas tak tegur pon...sebagai Islam aku wajib 'wake-up call' Pak Menteri bahalol tolol yang tidak sensitif langsung.




No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA