Saturday 6 July 2013

AKHBAR UTUSAN JADI TEMPAT LEMBU KENYANG PERUT SEPERTI NIZAR


Akhbar Utusan Malaysia atau dulunya Utusan Melaya memang akhbar merentasi sempadan waktu dan cukup terbukti menyampaikan maklumat dan fakta yang tiada tolok bandingannya berbanding akhbar sampah sarap pembangkang.

Malah akhbar ini adalah akhbar keramat sebagai wadah perjuangan orang Melayu dan penduduk Melaya ketika itu hingga negara mencapai kemerdekaan pun atas sumbangan besar yang diberikan akhbar ini dahulu.

Dan paling penting menjadi sumber berita utama yang masih relevan hingga ke hari ini...penjualannya tidak pernah menyusut hingga terpaksa menggulung tikar.

Namun sejak akhir-akhir ini, akhbar Utusan seakan tempat cari makan dan lembu kenyang perut bagi pemimpin pembangkang apabila seringkali kalah saman akibat penyiaran artikel yang memudahkan mereka untuk menang saman.

Ini memberi kesan yang cukup negatif bilamana Utusan yang membayangi ketakutan pembangkang satu ketika duhulu bukan lagi masalah besar bagi pembangkang untuk mengelirukan rakyat dengan cerita fitnah dan tokok tambah.

Sebenarnya media mereka-lah yang selalu membuat cerita fitnah,memutar belitkan kenyataan dan mengelirukan rakyat  dengan berita-berita tidak sahih namun tidak juga mereka kalah saman.

Ironinya,apa yang berlaku kini mereka cuba menjadikan berita sahih dan berfakta dari utusan itu adalah agenda jahat kerajaan namun apa yang keluar dari media mereka adalah sahih dan betul sedangkan terbukti berat sebelah serta tidak telus.

Apakah pihak pengurusan akhbar Utusan Malaysia suka melihat cara Nizar kenyang perut dengan duit menang saman!

Jika orang tolol seperti Nizar boleh menang saman keatas Utusan bermakna akhbar utusan sudah meletakkan diri lebih bawah dari ketololan Nizar yang memang tolol.

Buatlah sesuatu wahai pengurusan Akhbar Utusan!


No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA