Tuesday 23 July 2013

GARA-GARA NASIHAT OTAK 3 SUKU MENTERI...HARGA AYAM TERUS MELAMBUNG TINGGI

Ingatkan nasihat bijak maha pandai Menteri KPDNKK, Datuk Hasan Malik sebelum ini membuatkan harga ayam jatuh mendadak dan perniaga ayam gulung tikar kerana memilih daging mengantikan ayam, rupa-rupanya nasihatnya membuat harga lagi tidak terkawal.

Baca: http://antidotcomm.blogspot.com/2013/07/harga-ayam-jawapan-tolol-seorang.html

Di Pulau Pinang rata-rata pengguna mengeluh dengan kenaikan harga ayam yang melambung tinggi. Bagi Cina DAPig jika harga RM 9 sekilo tidak menjadi masalah kepada mereka kerana rata-rata mereka mampu beli sekalipun dengan harga RM 20 sekilo, apa pula halnya bagi melayu disana yang kebanyakan melayu yang dihimpit dengan kemiskinan atau kurang kemampuan.

sumber: Sinar


Bagi seorang Menteri yang ber-elaun besar...juga seorang ahli parlimen memang kenaikan harga ayam tidak menganggu kehidupan mereka tapi dengan kebahalolan Menteri membuat rakyat teraniaya.

Ingatkan Menterinya sahaja bahalol... rupa-rupanya Kementeriannya (KPDNKK) memberi alasan tidak boleh diterima akal apabila gagal mengawal harga ayam disebabkan tidak ada 'list harga' membuatkan anggotanya gagal mengambil tindakan.

Tak ke bahalol namaya....

Aku harap sangat wakil Menteri ini dan Kementerianya berhubung dengan aku untuk memberi penjelasan....


No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA