Saturday 17 August 2013

KRISIS MESIR : MANA HILANGNYA PERANAN PERTUBUHAN PERSIDANGAN ISLAM (OIC)


Krisis Mesir kini sudah sampai kemuncaknya apabila kerajaan sementara yang didalangi tentera mula bertindak kejam terhadap peserta himpunan hinggakan beribu cedera dan beratus-ratus sudah terkorban.

ADC berpendapat krisis ini akan menjadi bertambah sukar dan sangat rumit untuk diselesaikan kerana kerajaan sementara menolak sebarang usaha campurtangan luar.

Agak menghairankan, negara liga arab yang berjiran rapat dengan Mesir seakan sepi dan hanya membiarkan sahaja negara Islam itu bergolak tanpa sebarang usaha diplomasi antara mereka.

Ironinya,pertubuhan besar Islam seperti Pertubuhan Persidangan Islam- OIC yang juga turut dianggotai oleh Mesir dan beberapa negara Islam yang lain GAGAL berfungsi sepenuhnya dalam krisis Mesir sedangkan 99.9% punca krisis berlarutan di Mesir sebenarnya agenda jahat yahudi.



ADC juga hairan dengan semangat berkobar-kobar Parti Pas di Malaysia kononya kedepan dalam isu ini dengan mengadakan himpunan untuk membantah kekejaman kerajaan sementara Mesir terhadap penyokong morsi.

Kenapa semasa lahanat vivian dan alvin menghina Islam tempoh hari mereka diam membisu....? itulah tahap perjuangan PAS!

Liga arab sendiri tak bantu Mesir apakah kita boleh berlebih-lebih wahai Pas...?


ADC: - Marilah kita berdoa agar Umat Islam terpelihara di muka bumi Allah swt ini..



No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA