Thursday 22 August 2013

SPAD TAK BUAT KERJA, SYED HAMID ALBAR GAGAL LAGI ! @aduanSPAD @SPADChannel




Sebak dan dukacita bila mendengar berita kemalangan yang meragut 37  nyawa penumpang manakala 16 penumpang lagi cedera akibat kemalangan ngeri Bas Awam terjunam ke dalam gaung di Genting Highland petang semalam.

Sepatutnya kemalangan ngeri melibatkan kenderaan awam sudah pasti boleh dielakan kerana kenderaan awam ini diselia dan dipantau sepenuhnya oleh agensi yang dikepalai oleh Syed Hamid Albar dan cerdik pandai dari Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat-SPAD.

Ya..kemalangan boleh hadir dalam banyak faktor,antaranya keadaan jalan,faktor bumi,cuaca,sikap pemandu dan lain-lain, namun pihak SPAD yang sebelum ini lantang kononya melakukan perubahan itu..perubahan ini gagal memastikan keadaan bas sempurna sebelum ianya selamat dipandu dan boleh membawa penumpang.

Sebelum ini,beberapa isu yang timbul yang mengaitkan tentang peragai hamlau  SPAD dalam menyelesaikan masalah seperti isu teksi,ulat tiket dan pelbagai lagi sudah dilihat gagal se-gagalnya.

Pihak tertinggi SPAD dan Generalnya, Syed Hamid Albar cuba melepaskan diri setiap kali isu berbangkit bila dikaitkan dengan SPAD... KONONYA....pihak agensi mereka baru berusia tiga tahun beroperasi maka tidak wajar digalas beban masalah kepada agensi mereka sahaja.

Ini soalan ADC kepada general SPAD dan pegawai-pegawai tertinggi SPAD...adakah usia agensi menjadi pengukur bahawa kesalahan tidak boleh ditunding kepada agensi ini berhubung isu kenderaan awam darat...apakah kakitangan SPAD diambil semacam pilih 'ayam' di chow-kit...?

Timbul lagi kegagalan SPAD apabila bas yang terlibat kemalangan semalam, rupa-rupanya telah lama disenarai hitaM oleh pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).
KLIK

Kemalangan boleh dielak jika pihak SPAD lebih mengatifkan fungsi otak mereka dengan waras dan boleh memikirkan sebarang usaha berlipat ganda dalam memastikan keselamatan,operasi,peraturan dan pertimbangan akal pemilik/ kenderaan awam darat dibawah seliannya dengan betul.


p/s: Mana blogger SPAD...?





2 comments:

  1. SPAD memang baru 3 tahun tapi pegawai2nya diambil dari berbagai agency yg sedia ada.

    Pegawai2 ni tak boleh berfikir ke atau bekerja atas arahan saja.

    Sampai bila nak berselindung atas kematangan. setiap kali kemalangan tubuh satu jawatankuasa tapi apa dia keputusan jawatankuasa yg lalu. tentu ada cadangan. telah diambil tindakan ke atau disimpan dalam kabinet aja.

    Kalau macam ini korban jalan raya akan tetap berlaku sampai bila2. Ada SPAD ke sama saja.

    Yang dah tentu ialah perbelanjaan kerajaan membayar gaji pengerusi SPAD yg puluh ribu dan juga kos menubuhkan jawatankuasa penyiasat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPAD gagal! itu sahaja yang aku nampak bro.

      Delete

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA