Saturday 18 February 2017

'WACTHLIST' BANK NEGARA MALAYSIA ? BUKAN KOPERASI DINARDIRHAM BERHAD LAH...


ADC membaca artikel dari sebuah blog persendirian, menuduh dan membawa tohmahan mengenai kewujudan Koperasi DinarDirham Berhad yang menjalankan urusniaga dan perniagaan yang tidak berdaftar sebagai sebuah koperasi yang sah. Penulis blog ini, cuba membawa cerita yang dipercayai direka tanpa asas bagi tujuan memburukkan inovasi kejayaan yang telah tercipta dari seorang pemuda melayu yang berjaya di peringkat global.



Baca tuduhan dan fakta direka dari blog ini > www.shamsuriyadi.com

Beberapa bukti diperolehi dan sangat menyakinkan bahawa Koperasi DinarDirham Berhad telah beroperasi secara sah dan bukan 'watchlist' dari Bank Negara Malaysia (BNM) seperti yang didakwa oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.



Ada beberapa tuduhan berbentuk persoalan yang ditanya oleh penulis blog tersebut telah dijawab oleh sebuah lagi laman blog persendirian. ADC kira segala tohmahan tersebut secara keseluruhan telah dijawab oleh penulis blog ini.


ADC punyai satu sikap, perkara yang tidak betul perlu dibetulkan, lagipun inovasi kewangan ini masih baru di Malaysia, kenapa tidak sahaja diberikan peluang dan ruang ? 


No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA