Monday 13 March 2017

MENGAPA DUBAI BERI PENGIKTIRAFAN PEMUDA INI BERKONGSI KEPAKARAN, INI JAWAPANNYA. #DinarDirham


Pada 6 mac 2017 yang lalu, berlangsung satu forum dunia Keynote 2017, World Blockchain Forum di Burj - Al Arab, Dubai. Yang menarik perhatian ADC, Arai Ezzra dijemput sebagai advisor oleh kerajaan Dubai untuk berkongsi kepakaran dalam bidang teknologi blockchain.




Keynote 2017, World Blockchain forum turut di hadiri oleh Muhammed Shael Al Saadi, CEO Of Strategic Affairs at Department of Economic Develoment dan Wesam Lootah, CEO at Smart Dubai Government.

Selain menjadi speakers, pengasas DinarDirham - Arai Ezzra , melalui syarikatnya, juga merupakan Sponsors Partners bersama Bitcoin - rujuk laporan DinarDirham.com




Kejayaan DinarDirham yang mempelopori bidang inovasi teknologi blockchain beberapa tahun sudah telah menjadi contoh kepada syarikat terkemuka antarabangsa iaitu seperti Digix Global, Code Tract dan UK Royal Mint -rujuk laporan ETHNews :

https://www.ethnews.com/virtual-gold-digitizing-gold-on-the-blockchain

Dubai sebagai hab perniagaan, pelaburan dan sistem kewangan dunia paling rancak serta proaktif, kini sangat serius untuk melaksanakan penggunaan teknologi blockchain - rujuk laporan The Cointelegraph.

https://cointelegraph.com/news/suddenly-dubai-aims-to-become-first-blockchain-powered-city-by-2020

Jadi terjawablah mengapa Dubai mengiktiraf anak muda Malaysia ini dan mahu beliau berkongsi secara serius kepakarannya. Sudah pasti beliau mengharumkan nama Malaysia di pentas dunia. Teruskan dan selamat maju jaya dari ADC.








Beberapa artikel mengenai siapa pemuda Malaysia ini, apa kepakaran yang dimilikinya dan bentuk perniagaan kewangan yang kini sudah merintis ke peringkat global boleh dibaca dari artikel ADC yang terdahulu.




No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA