Friday 30 August 2013

AHLI UMNO SABAH TAK SENANG DENGAN @jamawijaafar ...


Tahniah!... ADC ucapkan kepada semua calon yang bakal bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia pada pemilihan sayap Pemuda UMNO oktober 2013 nanti.

Sehingga kini ada enam calon pemuda yang menyatakan hasrat dan khidmat untuk menyandang kerusi tersebut.

Khabarnya...belum pun bermula pemilihan sudah ada yang sudah 'tarik handbreak'..tanpa diketahui sebab.. (bersangka baik).

ADC tertarik kali ini untuk mengulas tentang calon tunggal dari Sabah, saudara Jamawi Jaafar yang merupakan Ketua Pemuda UMNO Tenom,Sabah.

Jamawi yang kini dilihat sebagai calon 'play safe' aka tiada dosa dalam semua pendekatan kempenya berbanding calon-calon lain seperti saudara Lokman Adam, Saudara Khairul Azwan dan Saudara Nazir mula goyang akibat keadaan kurang senang ahli UMNO dan Pemuda UMNO, Sabah terhadapnya.

Ahli UMNO Sabah mula melihat bahawa tindakan Jamawi bertanding sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia cuba mencabar pemimpin UMNO dari negeri Sabah.

Terutama sekali penyokong bosnya, DS Shafie Afdal yang melihat cara Jamawi akan menimbulkan kebencian lebih ramai orang UMNO di semenanjung terhadap pemimpin dari Sabah.

Terbukti Jamawi buta sifir politik jika dia meneruskan niat untuk bertanding jawatan sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO dan tindakan ini memberi kesan kepada pemimpin Sabah yang lain.

Yang jelas sudah ramai pemimpin atau wakil Sabah menjadi Menteri atau Timb. Menteri dalam kabinet dan MT UMNO.

Nak sumbat berapa ramai pemimpin UMNO di kalangan orang Sabah...?

Jamawi tak faham-faham ke...!


ADC: Tunggu cerita Jamawi bahagian dua...





11 comments:

  1. sapa beri nyawa utk najib pada pru13?

    harap2 umno sabah keluar jak parti... biar org2 malaya menentukkan nasib mereka yg skg di bawah telapak kaki cinabeng!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anom...semua orang Sabah tahu...pemimpin Sabah wajar dihargai atas membantu kemenangan BN..TAPI 'be fair'..takan semua pemimpin Sabah boleh sumbat dalam kabinet.

      Delete
  2. Jamawi sekadar bertanding jawatan NKPUM bukan jawatan dalam kabinet! YAB PM lebih mengetahui siapa yg sesuai utk bersama kepimpinan beliau di dalam kabinet. Relaxlah ADC ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..NKPUM lepas bukan dalam kabinet ka..ayaaa.. :)

      Delete
  3. Kami pemuda UMNO Sabah akan menyokong 100% hasrat Jamawi Jaafar bertanding sebagai NKP. Penulisan admin jelas berniat Jahat utk memburukkan imej bersih Jamawi. Kami yakin blog ini diwujudkan hanya utk menabur fitnah semata-mata. Pemuda UMNO sabah berdiri teguh d blkang Jamawi. Perwakilan berilah peluang kpd Jamawi Jaafar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan berniat jahat..itu persoalan supaya pewakilan berfikir... ini bukan blog penyokong Anwar Ibrahim bro..hihihihi..

      Delete
  4. Calon mana la bayar blog fitnah ini! Ish ish ish..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihihi..inilah mentaliti puak2 UMNO...mesti tuduh bayar punya... next!

      Delete
  5. Nampaknya ramai yg cemburu dgn ketokohan dan imej bersih Jamawi. Kami tatap Jamawi bah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TATAP Lawan..tengok siapa kecundang nanti.. :)

      Delete
  6. Ko malaya kah..!! ketara lah sangat pendengki.. Ini lah golongan manusia yg tak suka tengok orang naik..piiiraaahhh..!!!

    ReplyDelete

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA