Thursday 19 December 2013

ULASAN RINGKAS: SIAPA SEBENARNYA DR MAHDI AKIF YANG ANWAR JUMPA NI...



Mengapa Anwar cenderung mengadakan hubungan langsung dengan sesetengah pemimpin-pemimpin dunia yang sejarahnya pernah memimpin gerakan menggulingkan kerajaan dengan modus operandi mengkafirkan pemerintah dan mengulingkan kerajaan atas dasar tidak mematuhi syariat islam malah secara terangan menjadi musuh umat islam sejagat.

Foto diatas yang tiada tarikh, dimana Anwar berkunjung bertemu dengan pemimpin Ikwanul Muslimin Dr Mahdi Akif di Egpt ,Mesir.

Siapa sebenarnya Dr Mahdi Akif ?


Beliau pernah memimpin kumpulan Ikwanul Muslimin yang secara dasarnya tidak mempedulikan akidah islam demi meraih sokongan ramai untuk mendapatkan kuasa.

Ikhwanul Muslimin tidak ramai yang tahu bahawa mereka adalah kumpulan yang bertanggungjawab membantu dan menghasut menjatuhkan Raja Farook yang merupakan raja terakhir kerajaan mesir.

Dr Mahdi Akif terlibat dengan Ikhwanul Muslimin dan pernah terlibat dalam gerakan revolusi serta rancangan menggulingkan kerajaan mesir.

Menurut sumber, Ikwanul Muslimin menerima fahaman SYIAH yang secara terangan menghancurkan ahli sunnah waljama'ah di kebanyakan negara.

Ini bermakna Dr Mahdi Akif kuat mendokong SYIAH.


Mungkin hal ini boleh kita kaitkan hubungan langsung yang terjalin antara Anwar dan Dr Mahdi Akif yang menerima SYIAH.

Seperkara lagi SYIAH 'method' -nya suka melakukan gerakan revolusi dan melebelkan musuhnya sebagai kafir.

Apakah Anwar seorang yang mendokong SYIAH...? sama-sama kita fahami sedikit pandangan antara ilmuan salafi ini.


 




No comments:

Post a Comment

TER-POPULAR PILIHAN PEMBACA